صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 250150
تعداد نوشته ها : 109
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
عوارض 100 هزار تومانی برای صادرات هر تن سیمان
مدیرکل مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی با اشاره به خروج سیمان از سبد حمایتی گفت: پس از خروج این کالا از چتر حمایتی، بر اساس مصوبه قبلی دولت برای صادرات هر تن سیمان عوارض 100 هزار تومانی وضع می شود.

حمید صافدل در گفتگو با مهربا اشاره به بهره گیری برخی از کالاها از یارانه های دولتی برای تولید و در مقابل عرضه به قیمت های جهانی گفت: اساسا صادرات کالایی که از یارانه داخلی استفاده کرده یا به اصطلاح کالاهای یارانه ای محسوب می شوند، ممنوع است.

مدیرکل مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی افزود: سیمان یکی از کالاهایی است که بخش قابل توجهی از هزینه تمام شده آن در مرحله تولید، مربوط به انرژی است، مرحله دومی که در افزایش قیمت موثر است حمل و نقل این محصول است که هم اکنون در کشور به شیوه های ارزان نیز صورت نمی پذیرد.

وی تصریح کرد:حمل و نقل ما بنا به دلایل متعددی از جمله فرسودگی ناوگان حمل و نقل و پراکندگی ترمینال های بارانداز ارزان نیست؛ پس دولت یارانه ای این محصول پرداخت می کند.

وی ادامه داد: دربخش انرژی قرار بر این شده که به ازای صادرات هر تن سیمان تولید داخل 100 هزار تومان عوارض از سوی صادرکننده پرداخت شود که در واقع این رقم به نوعی در سرمایه گذاری های ملی و در جهت حمایت از صنعت داخلی مصرف می شود.

به گفته صافدل، براساس مکانیزمی که درهیت دولت دیده شده ونگرانی از اینکه سیمان پس از خروج از سبد حمایتی روانه بازار های خارجی شود، این عوارض وضع شده است، چرا که به برخی از عوامل تولیدی سیمان یارانه پرداخت می شود.

این مقام مسئول دروزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: ارزش تولید داخلی سیمان هم اکنون درحدود 65 هزارتومان است و درمقابل برای صادرات باید 100 هزار تومان عوارض پرداخت شود.

وی اظهار داشت: این مصوبه بعد از خروج سیمان از سبد حمایتی بوده و البته یک قاعده کلی نیز وجود دارد و آن اینکه کالایی که ورود موقت شده، در داخل عملیات ایجاد ارزش افزوده بر روی آن صورت می گیرد و قابلیت صدور دارد از هر گونه عوارض مبری است.

" خبرگزاری مهر "

دسته ها :
دوشنبه سی یکم 4 1387
X