صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 252365
تعداد نوشته ها : 109
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

شلیک سریع ترین موشک جهان

سپاه پاسداران در ادامه رزمایش خود موشک پرسرعتی را با موفقیت تمام شلیک کرد که نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشور دیگری، در جهان نمونه آن را در اختیار ندارد.

 

 گزارش خبرگزاری ها از منطقه عملیاتی رزمایش پیامبر اعظم(ص)3 حاکی است که در ادامه این رزمایش تعداد دیگری از موشک های دوربرد نیروی هوایی سپاه آزمایش شد اما آنچه شگفتی جهانیان را برانگیخته است شلیک انواع موشک های ساحل به دریا، سطح به سطح، دریا به هوا است که برد آن ها تا 350 کیلومتر هم می رسد.

یکی از ویژگی های بسیار مهم این موشک ها امکان شلیک آنها در هر وضعیت جوی و هر ساعت از شبانه روز است.

موشک شهاب 3

بنابراین گزارش از میان موشک های شلیک شده در دریا آنچه بیش از همه مورد توجه قرار گرفته شلیک موفق اژدر «حوت» است که سریع ترین موشک زیرسطحی جهان محسوب می شود.

این گزارش می افزاید: سرعت این موشک 100متر بر ثانیه است و هیچ ناوی هرچند مجهز به سیستم های ضد موشک های دریایی باشد نمی تواند از تیررس «حوت» فرار کند.

موشک های ساحل به دریا با برد 350 کیلومتر از دیگر آزمایش هایی بود که به طور کاملا موفق شلیک شد.

بنابراین گزارش همچنین تاکتیک «حضور در همه جا به گونه ای که در هیچ جا دیده نشوند»، از دیگر طرح هایی بود که نیروی دریایی سپاه با موفقیت در این رزمایش به اجرا گذاشت.

با توجه به اینکه ماموریت اصلی نیروی دریایی سپاه از شمالی ترین نقطه خلیج فارس تا تنگه هرمز است، انجام عملیات های برق آسا با کمترین امکان رؤیت و با استفاده از تجهیزات مدرن از دیگر اقداماتی بود که توسط نیروهای دریایی سپاه با موفقیت انجام گرفت.

موشک های ساحل به دریا با برد 350 کیلومتر از دیگر آزمایش هایی بود که به طور کاملا موفق شلیک شد.

خروج سرمایه ها از بورس آمریکا از بازتاب اولیه رزمایش سپاه

در همین حال کارشناسان اقتصادی آمریکا در واکنش به این رزمایش و توانمندی ایران در تولید نسل جدیدی از شهاب 3 به صورت صددرصد داخلی تاکید کردند: صلابت مانورهای نظامی ایران بورس نیویورک را در آستانه فروپاشی قرار داده است. این کارشناسان در گفت وگو با رسانه های بین المللی این کشور تاکید کردند با توجه به قدرت مانور نظامی ایران و آزمایش پیشرفته ترین موشک های ساخت داخل این کشور بورس نیویورک به تدریج از هم خواهد پاشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مارکت واچ، قدرت مانور نظامی ایران و آزمایش موشک های پیشرفته ساخت داخل این کشور، آمریکایی ها را به شدت نگران کرده و با توجه به این موضوع که ضریب امنیت مبادلات تجاری آمریکایی ها در روز پنجشنبه 10 جولای از خط قرمز نیز گذشت، کارشناسان اقتصادی آمریکایی، فروپاشی بورس نیویورک را در آینده نزدیک پیش بینی کردند.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران خارجی و داخلی در بورس نیویورک، در حال خارج کردن سرمایه های خود از این بورس هستند و معتقدند دیگر آمریکا، هیچ امنیتی برای سرمایه گذاری ندارد.

این گزارش حاکیست، با توجه به آخرین ساعات مبادلات بورس نیویورک، شاخص سهام «داو جونز»، «نزدک» و «اس اندپی» به ترتیب 2.08درصد، 2.06 درصد و 2.28 درصد کاهش داشته است.

رئیس ستاد مشترک آمریکا: ایرانی ها به فناوری خوبی دست یافته اند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در واکنش به آزمایش موشکی ایران در رزمایش پیامبر اعظم 3 گفت که این آزمایش نشان داد ایران به فناوری بسیار پیشرفته دست پیدا کرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دریادار «مایکل مولن» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آزمایش موشکی اخیر ایران و توانمندی موشک شهاب 3 که در رزمایش اخیر مدل جدیدی از آن آزمایش شد، گفت: «این موشک دوربرد است و این توانایی از این زاویه در بلندمدت در این منطقه از جهان افزایش می یابد.»

وی ادامه داد: «این امر نشان می دهد آنها به فناوری بسیار خوبی دست یافته اند و به توسعه آن ادامه می دهند. این بخشی از مسئله است که برای بهبود این فناوری طرح ریزی شده و زمانی مطرح می شود که بطور حتم برای ارایه پیام است.»

این فرمانده آمریکایی با تکرار مواضع قبلی خود در ادامه رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران گفت: «من هنوز در این موضع هستم که نیاز است فشارهای دیپلماتیک و بین المللی را بر ایرانی ها با سرعت و شدت هرچه بیشتر ادامه دهیم تا شاهد باشیم می توانیم این تنش ها را حل کنیم یا خیر.»

موشک شهاب 3

   پس از آزمایش پرتاب موشک های ایران

رابرت گیتس: آمریکا و ایران به شرایط جنگ نزدیک نشده اند

وزیر دفاع آمریکا پس از آزمایش موفقیت آمیز پرتاب موشک های ایران در رزمایش پیامبراعظم3، تاکید کرد که آمریکا و ایران به شرایط جنگ نزدیک نشده اند.

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه چند ساعت پس از آزمایش پرتاب موشک های ایران با فرافکنی از اصل موضوع مدعی شد: ما در صحبت درباره سیستم دفاع موشکی در اروپا گفته ایم که یک تهدید وجود دارد و آزمایش پرتاب موشک ها در ایران این را اثبات می کند.

گیتس نتوانست بگوید که آیا آزمایش اخیر ایران آن چه را که برد موشک بالستیک ایران خوانده می شود افزایش داد یا خیر؟ اما یک مقام آمریکایی گفت که ظاهرا این آزمایش در واکنش به رزمایش های نظامی اخیر سایر کشورهای منطقه صورت گرفته است.

این مقام آمریکایی گفت: ایران در حال قدرت نمایی است تا نشان دهد می تواند قدرت نظامی خود را به نمایش گذارد.

توماس فینگار، معاون مدیر امور تحلیل در سازمان اطلاعات جاسوسی ملی آمریکا گفت که به عقیده وی پیام آزمایش پرتاب موشک ایران این بود که «من قدرت اعمال درد را دارم».

وی علاوه بر آن گفت که فکر می کند مقامات نظامی - صنعتی ایران قصد داشتند ببینند این موشک ها تا چه حد خوب کار می کنند. وزیر دفاع آمریکا علاوه بر آن تاکید کرد که آمریکا و ایران به جنگ نزدیک نشده اند.

گیتس در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش لفاظی های دو کشور به درگیری نظامی نزدیک تر شده اند، گفت: نه این طور فکر نمی کنم.

او افزود: حقیقت این است که نشانه های بسیاری وجود دارد اما همه درک می کنند که هرگونه درگیری چه عواقبی به دنبال خواهد داشت.

در همین حال؛ مایک مولن رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در آمریکا پیش بینی عواقب حمله به ایران را بسیار دشوار دانست و گفت: گشودن یک جبهه سوم فشار بسیاری برای ما خواهد گذاشت، این برای ما یک چالش بزرگ خواهد بود.

کاخ سفید نیز ضمن ابراز تردید درباره سری دوم آزمایش های موشکی ایران خطر درگیری احتمالی بین ایران و آمریکارا با وجود انجام آزمایش های موشکی ایران بعید دانست.

«تونی فراتو» سخنگوی کاخ سفید مانورهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران که اقدامی متعارف و عادی جهت حفظ آمادگی های رزمی و افزایش قابلیت های بازدارندگی برای دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و مقابله با هرگونه تهدید احتمالی است را، «تحریک آمیز خواند» و مدعی شد: جمهوری اسلامی باید اعمال تحریک آمیز خود را متوقف کند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما از آنها (ایرانی) می خواهیم که غنی سازی اورانیوم را تعلیق کنند و از آنها می خواهیم که به چنین اقدامات تحریک آمیزی (آزمایش موشکی) پایان دهند زیرا این آزمایش ها فقط بیشتر ایران را منزوی می کنند.

فراتو درباره سری دوم آزمایش های موشکی ایران تاکید کرد، دولت آمریکا هنوز این مسئله را تائید نکرده است اما آنها روز چهارشنبه آزمایش هایی انجام دادند.

وی همچنین مدعی شد: «ما بر روی اینترنت عکس های دست کاری شده ای را از آزمایش های موشکی ایران دیدیم.»

این در حالی است که یک مقام مسئول در دستگاه اطلاعاتی آمریکا آزمایش یک موشک در سری دوم آزمایش های موشکی ایران را تایید کرد.

وی افزود: این دومین آزمایش موشکی بوده است به نظر می رسد که آنها مانور نظامی بسیار محدودی را شب پنجشنبه برگزار کرده اند.

 

گفتنی است پس از شلیک موفق 9 موشک دوربرد و میانبرد توسط نیروی هوایی سپاه در صبح چهارشنبه و شلیک تعداد دیگری از این موشک ها در شب پنجشنبه، در بخش دریایی نیز سپاه پاسداران انواع موشک های ساحل به دریا، سطح به سطح، دریا به هوا را با موفقیت آزمایش کرد.

از سوی دیگر، دس براون وزیر دفاع انگلیس روز پنج شنبه و همزمان با دومین روز از آزمایشات موشکی ایران گفت: جامعه بین الملل باید به تعامل با ایران با تلفیقی از هویج و چماق ادامه دهد.


دسته ها :
سه شنبه بیست و پنجم 4 1387
X