صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 250168
تعداد نوشته ها : 109
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

تایمز: این 4 نفر امید آمریکا برای تداوم بحران هستند (خبر ویژه)

یک روزنامه انگلیسی اصلاح طلبان را مایه امید آمریکا و اروپا خوانده و تأکید کرد که سران آنها تلاش می کنند خشم را زنده نگه دارند.
روزنامه انگلیسی تایمز با اشاره به عملکرد خاتمی، موسوی و کروبی می نویسد: آنها نحوه مداخله خود را چنان تنظیم می کنند که در میان هواداران، خشم و امید را توأمان زنده نگه دارند. محمد خاتمی که به عنوان یک اصلاح طلب سال ها مایه امید اروپا و آمریکا بود، به خودی خود دارای وزن چندانی نیست اما سخنان وی در ادامه نمازجمعه هاشمی رفسنجانی باور نکردنی بود. رفسنجانی هم با ابراز تردید نسبت به نتایج انتخابات و بحرانی توصیف کردن شرایط برای جمهوری اسلامی، عمداً به نتایج انتخابات حمله کرد. او مقطعی را انتخاب کرد که اعتراضات فروکش کرده بود و به این ترتیب به از سر گرفتن مخالفت کمک کرد. احتمالا او نیز مانند سه نفر دیگر چنین محاسبه کرده که رژیم قادر به حمله علیه آنها نیست.
تایمز همچنین با ابراز شگفتی از نقش پیشرو موسوی در مخالفت ها نوشت: موسوی به هیچ شیوه دیگری نمی توانست به عنوان چهره ای در مقابل جمهوری اسلامی توصیف شود. نامزد شکست خورده دیگر کروبی است که به موسوی در نمازجمعه ملحق شد. هر وقت که به نظر می رسد اعتراض در حال فروکش کردن است، یک چهره پیشرو برای تردید در نتایج انتخابات به سخن درمی آید.


دسته ها : خبر ویژه
پنج شنبه اول 5 1388
X