صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 253072
تعداد نوشته ها : 109
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
زیمبابوه را تنبیه می کنیم
رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم این کشور برای اتخاذ تصمیمی سخت برای آنچه تنبیه زیمبابوه توصیف کرد،خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،"جرج بوش" با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران در واشنگتن ادعا کرد: تحریمهای آمریکا علیه ملت زیمبابوه نخواهد بود، این تحریمها علیه آن دسته از دولتمردان زیمبابوه و رئیس جمهور این کشور است که با اقدامات خود بحران اخیر را در زیمبابوه بهوجود آورده اند.

در همین رابطه، "شون مک کور مک" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرده بود که وتوی پیش نویس قطعنامه این کشور درباره زیمبابوه از سوی چند کشور دیگر در شورای امنیت، تاثیری بر سیاستهای کاخ سفید در قبال این کشور نخواهد داشت. 

مک کور مک با تاکید بر تلاش واشنگتن برای افزایش فشارها بر زیمبابوه گفته بود : آمریکا به مذاکره خود با کشورهایی که دیدگاه مشترکی درباره زیمبابوه داشته و در رای گیری شورای امنیت به نفع پیش نویس تهیه شده توسط آمریکا رای داده بودند ادامه می دهد تا راه حلی را برای پایان دادن به بحران سیاسی موجود در زیمبابوه بیابد.

جمعه هفته گذشته پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره زیمبابوه به دلیل وتو شدن از سوی چین و روسیه با شکست روبرو شد.

این پیش نویس که با رای مثبت آمریکا، فرانسه، انگلیس، بورکینافاسو، بلژیک، کاستاریکا، ایتالیا، پاناما و کرواسی روبرو شد خواستار اعمال محدودیت سفرهای خارجی برای "رابرت موگابه" رئیس جمهور و 13 نفر دیگر از نزدیکان وی همچنین مسدود شدن دارایی های زیمبابوه در کشورهای خارجی و در آخر ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور شده بود.

لازم به ذکر است، زیمبابوه از زمان برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 مارس، با یک بحران بسیار گسترده روبرو شد.  

" خبرگزاری مهر "

دسته ها :
پنج شنبه بیست و هفتم 4 1387
X