صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 253165
تعداد نوشته ها : 109
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

کشور متقاضی داروی «ام اس» ایرانی

 

 

20 کشور اروپایی، آسیایی و آمریکای جنوبی برای خرید و مصرف داروی ایرانی«ام اس» خواستار مساعدت مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایرانی شدند. 

 

به گزارش رجانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز علمی تحقیقاتی سیناژن هاله حامدی‌فر مجری طرح تولید داروی بیماران «ام اس» در ایران گفت: ‌همزمان با انتشار خبر تولید داروی حیاتی صعب‌العلاج «ام اس» در ایران، آمریکایی‌ها به عنوان تنها تولیدکننده این دارو تلاش و تبلیغات منفی رسانه‌ای فراوانی برای کمرنگ نشان دادن این پیروزی و شبیه‌سازی کیفی در خصوص این داروی ایرانی به کار بستند اما خوشبختانه تمام این تلاش‌ها در سایه موفقیت بزرگ پژوهشگران و محققان ایرانی و تدابیر مسئولان و رسانه‌های گروهی داخلی ناکام ماند. به همین خاطر نیز داروی سینووکس ایرانی به دلیل کفیت بالا تطابق با استانداردهای جهانی و قیمتی معادل 50 درصد داروی آمریکایی در حال حاضر مورد توجه اغلب کشورهای دنیا قرار گرفته است.

 

عضو ارشد گروه علمی تحقیقاتی تولید داروی ام اس ‌‌تصریح کرد: هم‌اکنون با تقاضاهای فراوان کشورهای خارجی برای واردات داروی «ام اس» ایرانی مواجه شده‌ایم چرا که هم‌اکنون بسیاری از بیماران دنیا به دلیل قیمت بالای این دارو که در انحصار آمریکایی‌ها بود توان خرید و مصرف ندارند. از این رو تولید داروی ایرانی اسیدهای تازه‌ برای شکست این انحصار و امید به زندگی بیماران دنیا به دنبال داشته است.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر 40 درصد بیماران ام اس کشور داروی ایرانی مصرف می‌کنند ظرفیت تولید این دارو در کشور را 3 برابر مصرف داخلی دانست و خاطرنشان کرد: تولید و عرضه سینووکس در ایران موجب جلوگیری از خروج بیش از 60 میلیون دلار از کشور و 20 میلیارد تومان صرفه جویی یارانه‌ای شده است. از این‌رو پیش‌بینی می‌شود بر‌اساس سیاست‌های تدوین شده یارانه داروهای وارداتی بیماران صعب‌العلاج در کوتاه مدت به حداقل‌های ممکن کاهش یابد.


 


دسته ها :
دوشنبه بیست و چهارم 4 1387
X