صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 250148
تعداد نوشته ها : 109
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
دنیا نتوانست قنطار را آزاد کند اما نصرالله توانست / اسرائیل تحقیر شد
مقامهای رژیم صهیونیستی اعتراف کردند اسرائیل در عملیات تبادل اسرا معروف به عملیات رضوان هزینه هنگفتی پرداخت کرد و کاری که سید حسن نصرالله انجام داد دولت لبنان،سازمان ملل و اتحادیه عرب در انجام آن ناتوان بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، درحالی که این روزها همه مناطق لبنان به خاطر آزادی اسرا و بازگشت شهدای لبنانی به وطن، غرق در شادی و سرور است؛ سرزمینهای اشغالی در حزن و اندوه به سر می برد،زیرا رژیم صهیونیستی،اجساد دو نظامی به اسارت در آمده توسط حزب الله را در حالی تحویل گرفت که امیدوار به زنده بودن آنها بود.

این درحالی بود که مقامهای صهیونیستی طی دو سال یعنی از 12 جولای 2006 تا روزهای اخیر از سرنوشت این دو نظامی بی اطلاع بودند.

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی با انتقاد از جشنهایی که درلبنان به خاطر استقبال از اسرا و شهداء برگزار شد، درتلاش برای کاستن از شکست به وقوع پیوسته درعملیات تبادل اسرا که به عملیات رضوان نامیده شد، مدعی شد: پیروزی معنوی بزرگ از آن اسرائیل است!

وی اذعان کرد: اسرائیل خون گریه می کند؛ ما برای اینکه این دو نظامی با سلامت به سوی ما برگردند، هزینه سنگینی پرداخت کردیم.

از سوی دیگر آفی دیختر یکی از وزیران کابینه صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل تا لحظه اخیر امیدوار بود که این اسیران، زنده به جمع اسرائیلی ها بازگردند.

سیلوان شالوم وزیر امور خارجه اسبق رژیم اسرائیل هم با انتقاد از عملیات رضوان برای تبادل اسرا گفت : این عملیات ما را وادار خواهد کرد که برای آزادی گلعاد شالیت که همچنان زنده است، هزنیه سنگینی بپردازیم.

از سوی دیگر سیلوان شالوم اعتراف کرد این جنگ(در اشاره به جنگ 33 روزه جولای 2006 علیه لبنان) شکاف بزرگی را ( در رژیم صهیونیستی) به وجود آورد. وی این پرسش را مطرح کرد که اگر می خواستیم دست به تبادل اسرا بزنیم چرا جنگ 33 روزه را به راه انداختیم؟

درعین حال وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه، عملیات تبادل اسرا(عملیات رضوان)،مانند گذشته ضعف سران اسرائیلی را آشکار می کند؛ از رسانه های گروهی این رژیم خواست تا عملیات تبادل اسرای حزب الله را پوشش ندهند.

روزنامه معاریو نیز نوشت : اسرائیل تحقیر شد، زیرا وجهه سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان به عنوان اولین رهبر عربی که با اسرائیل جنگید و آن را به شکست کشاند، محکمتر و قوی تر می شود.

این روزنامه افزود: نه دولت لبنان، نه اتحادیه عرب، نه سازمان ملل متحد و نه صلیب سرخ و نه هیچ کس دیگر نتوانستند یک شهروند لبنانی را که از 29 سال پیش در زندان بود، آزاد کنند، اما سید حسن نصرالله توانست.

روز گذشته در جریان تبادل اسرا که به عملیات رضوان نامگذاری شد، سمیر قنطار پس از حدود 30 سال به همراه خضر زیدان، ماهر کورانی، محمد سرور و حسین سلیمان 4 اسیر دیگر لبنانی آزاد شدند و همچنین پیکر 200 شهید از جمله شهدای لبنانی به حزب الله تحویل داده شد.

در مقابل رژیم صهیونیستی اجساد دو نظامی خود را که به اسارت نیروهای حزب الله در آمده بودند، تحویل گرفت." خبرگزاری مهر "



دسته ها :
پنج شنبه بیست و هفتم 4 1387
X